Stránky

10/31/2021

Ruština pro úplné začátečníky - Pomůcky pro výuku v centrech 1

 Ahojky všichni!

Dostala jsem za úkol vytvořit plán na výuku RJ na 1. stupni ZŠ. Bohužel se u nás RJ na 1. stupni moc nevyučuje, ale to vůbec nevadí!
Připravila jsem si výuku ve 4 výukových centrech (To znamená, že si žáky rozdělíte do 4 skupin a každá skupina bude určitou dobu plnit nějaký úkol, po určené době se posunou do jiného centra, kde budou plnit jiný úkol atd. Ve výsledku všechny 4 skupiny splní všechny 4 úkoly.).
Pomůcky (celkově celá hodina) jsou zaměřeny pro práci s úplnými začátečníky (podle SERRJ - Společenský Evropský Referenční Rámec Jazyků se jedná o úroveň A1)

1. výukovým centrem je ruské pexeso s tématem "азбука" (azbuka, tedy ruská abeceda).
Celé pexeso se tedy skládá z dvojic písmen ruské abecedy a české abecedy.
Písmena jsou barevně odlišena - ruské modře, české oranžově.
Pexeso má tedy 68 kartiček, což je 34 dvojic (33 dvojic písmen + dvojice s nápisem "азбука" a "abeceda").
Kartičky mají velikost 4 x 4 cm.


Ke stažení a tisku - velikost A4:



2. výukovým centrem je domino, které obsahuje začátečnická slova a fráze (např. máma, táta, Jak se jmenuješ?, Odkud jsi?, Jak se máš? atd.).
Domino obsahuje 28 kartiček, tedy 28 dvojic, kdy na každé kartičce je v levé části ruské slovo/fráze (zeleně) a v pravé části český překlad (modře).
Úkolem je tedy správně spojit dvojice k sobě tak, aby dvojice byly správně (český překlad + ruská fráze/slovo) - např.: Kdo to je? - Кто это?
Kartičky mají 10 x 2 cm


Ke stažení a tisku - velikost A4:


Hodně štěstí a zábavy při učení!

Vaše Lenka 💙


10/17/2021

Matematické symboly <, >, =

 Ahojky všichni!

Dnes mám pro vás materiály na výuku symbolů <, >, =

Použila jsem na to ptáčky a vysvětlení, že při otevřeném zobáčku sezobe víc, při zavřeném méně a rovná se je jako dráty, na kterém ptáčci odpočívají.

Vaše Lenka  💙



10/03/2021

Písmenkový les


 Ahojky všichni!

Mám tu pro vás další materiály pro prvňáčky. Žáci už umí písmenko M a A, tak jsem je pozvala do písmenkového lesa hledat písmenkové houby. Mám pro vás tedy příklad práce mimo lavici na koberci (miluju práci na koberci! 😄)

Do košíčků měli žáci vždy sbírat určité druhy hub (špatná houba = jedovatá houba).



Příklad práce:
Běžte do lesa a každý doneste do žlutého košíčku malé psací m.

Běžte do lesa a do modrého košíčku doneste velké tiskací Á.

apod.


Nakonec jim třeba můžete dát úkol, aby každý donesl slabiku MÁ / Má / Ma / ma/ má / mÁ/ mA /...

(např.: přines slabiku má, kdy jedno písmeno bude psací a druhé tiskací)


Mezi písmena můžete naházet i "jedovaté houby", tedy písmena, která se žáci ještě neučili.

Možností práce je opravdu mnoho 😉.


Vaše Lenka 💙