3/04/2018

OSOBNÍČEK - Život na vysoké škole - 5 nejčastějších otázek a frází - 1. semestr

Ahojky všichni!

Jak už můžete vědět z minulých článků, úspěšně jsem "prolezla" prvním semestrem na vysoké škole a jak jsem slíbila, tady máte soupis nejčastěji kladených otázek a frází, které jsou naprosto zcestné.
Předem upozorňuji na to, že nepíšu s žádnými růžovými brýlemi a tak může být realita pro někoho silně zdrcující.


1) "Vysoká je procházka růžovým sadem", "Vysoká je jednoduchá",... 🙏
Tak hned tady vám můžu říct, že je to naprostá blbost. Všechny vysoké školy nejsou stejné a je samozřejmé, že se najde obor, který je jednodušší a naopak obor, který je opravdu těžký. Stejně jako nemůžete házet všechny lidi do stejného pytle, nesmíte házet do stejného pytle ani vysoké školy či obory.

2) "Na vysoké máš spoustu volného času", "Při vysoké můžeš klidně i pracovat" ⌚⏰💲
Tak tyhle věty mě dovedou naštvat asi nejvíc. Je pravda, že mám na vysoké spoustu volného času, ale mezi přednáškami! V prvním semestru jsem kupříkladu měla ve čtvrtek skoro 4h volno, ale ve škole jsem byla od 7:30 - 16:35! Můžu vám říct, že tady bych radši brala rozvrh ze střední, kde jsme měli denně pouze 1h volna na oběd. Vězte, že za 4h volna, které máte různě rozkouskované mezi přednáškami nic moc neuděláte...

3) "Na vysokou chodíš jen pár dní v týdnu" 📅📆
Tak tady platí opět pravidlo, že každý obor to má jinak. Většinou se chodí do školy od pondělí do čtvrtka, ale kupříkladu na mém oboru je to tak, že v pátek musíme jít na praxi. Může se stát, že budete mít štěstí při zapisování rozvrhu a povede se vám naskládat předměty tak, abyste měli den volno, předem však upozorňuji, že na tohle bych vážně nespoléhala...

4) "Na vysoké jsou jen přednášky, na které stejně chodit nemusíš"  🏃
Další super skvělý mýtus. Na vysoké jsou vedle přednášek i kupříkladu seminární skupiny, ve kterých se zapisuje vaše docházka a rovnou vám můžu říct, že pokud nebudete mít docházku alespoň 70%, nemáte šanci (můžete mít zameškané asi jen 2h).

5) "Na vysoké si tvoříš rozvrh sám jak chceš"  📖
Tak tato věta je pravdivá jen z poloviny a to tím, že si rozvrh opravdu tvoříte sami, avšak není pravda, že podle toho jak chcete. Předem máte dány asi 4 termíny a vy si "můžete vybrat", který z termínů se vám nejvíce hodí, avšak každý termín má pouze omezený počet osob a tak se vám v "časové hře" (tak se přezdívá zápisům) nemusí podařit ulovit zrovna ten termín, který se vám hodí. Pak se vám také může stát, že jako já budete mít v rozvrhu mezeru mezi semináři 6,5h! Jo a ještě jedna věc, přednášky jsou většinou dané a tam si termín opravdu vybrat nemůžete.

Rozhodně mi dejte vědět, zda se vám tento článek líbil, nebo se vám hodil, abych věděla, jestli mám napsat víc článků na toto téma. Frází a otázek ohledně vysoké je víc než dost a mých poznatků během půl roku je také dostatečné množství.

Mějte se pěkně,
vaše Lenka ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat