12/22/2019

Vánoční dárky + Vykreslovánky jako dárek pro vás!

Ahojky všichni!

Už je tady zase období šílených nákupních horeček a depresí z toho, že nevíte koho čím obdarovat pod stromeček. Jako každoročně Vám přináším nápady na menší dárečky, které nezrujnují Váš rozpočet a snad i potěší. (Omlouvám se, že tak pozdě, ale já letos s tím vyráběním vážně nějak nestíhám 😅)
Letos to vezmeme trochu jinak než kupříkladu loni, takže to nebudou jen tak nějaké nápady, ale přímo dárky, které letos skutečně najde někdo ode mě pod stromečkem.
Berte to jako inspiraci spíše pro tvořivé duše a ty, kteří jsou schopni vycítit kolik energie a lásky jste byli schopni do přípravy dárku dát💕.
Předem se omlouvám, jestli zde najdete něco stejného jako v nápadech na dárky z minulých let, ale vězte, že i mě kolikrát dojdou nápady, holt jsem jen člověk😄.

Jo a ještě bych Vás měla předem upozornit na to, že se jedná o dárky, které nejsou přímo koupené v obchodě, ale vlastnoručně vyrobené/připravené doma.

Můj seznam dárků na letošní rok:

Šumivky (šumivé bomby/koule do koupele)
Připravíte je lehce z toho, co naleznete v kuchyni, jejich výroba je relativně snadná a jako dárek jsou velmi efektivní. Pokud nechcete nebo nemůžete sehnat formičku (kouli), tak úplně stačí, když směs natlačíte do silikonových formiček na čokoládu/pečení/led. (z plastu se to po usušení vytahuje dost špatně) Můžu jen vřele doporučit udělat šumivky s vůní kávy (přidáte čerstvě namletou kávu) nebo luxusní vánoční limitku s vůní perníku (přidáte doma namleté perníkové koření - co jsem do něj dala já naleznete u mě na instagramu), musím uznat, že do těch perníkových jsem se zamilovala, protože voní fakt luxusně a při sušení provoněly kompletně celý byt.
Malá chemická laboratoř 
Hotové šumivé koule



Bylinné čaje
Ať už máte rádi čaje sypané nebo pytlíkové, oba můžete velmi lehce vytvořit a podarovat s tím skoro celou rodinu (zvlášť v zimním období jako dárek určitě potěší). Pokud chcete čaj nechat sypaný, pak stačí nasušené byliny nasypat do skleniček, pokud chcete čaje pytlíkové, tak si pytlíky budete muset buď koupit nebo sami sešít. Bylinné čaje jsou jedním z nejlevnějších dárků, které můžete sehnat, budou Vás totiž stát jen Váš čas, který strávíte v přírodě při jejich sběru. Na čaje můžete využít skoro vše a dokonce můžete vytvořit i čajové směsi. Tip pro Vás, pokud budete chtít čajem obdarovat nějakou dívku, zkuste čaj ze sedmikrásek. Říká se, že dívka, které bude pít čaj ze sedmikrásek každý den, bude mít nádhernou pleť (prý stačí 7 květů na šálek).
Dárkové balení čajíků
Jednotlivě balené pytlíčky s popisky.
Každý pytlíček je naplněn sesbíranými a doma nasušenými bylinkami.

Sušené ovoce
Přes léto u mě doma jede sušička na plné obrátky téměř 24/7. Suším vše možné, na co si jen vzpomenete od meruněk až po rybíz. Sušené ovoce je v hodné ke konzumaci jen tak, do jogurtu, do kaše, pro vaše domácí mazlíčky (můj králíček to zbožňuje) i do čaje, což vřele doporučuji. (sušené ovoce v čaji jemně nabobtná, změkne, dochutí čaj a stane se takovou malou zdravou, ale chutnou svačinkou)
Dárkové balení ve skleničce s popiskem, co vše směs obsahuje.

Likéry
Něco pro alkoholiky a gurmány. Já letos dělala likéry 3, a to meduňkový (luhuje se 6 měsíců), citrusový se zázvorem (recept zde) a v neposlední řadě sedmikráskový (teda pokud se tomu dá říct likér, jsou to vlastně vyluhované sedmikrásky ve vodce a užívá se po kapkách při nachlazení, tudíž to je spíše tinktura). Likéry nejsou nic těžkého, avšak také nic, co byste mohli nechat na poslední chvíli. Ovocné likéry se většinou nemusí nechávat luhovat tak dlouho jako ty bylinné, ale i tak je rozhodně dobré, rozmyslet si to dlouho dopředu.
Sedmikrásková tinktura

















Citrusový likér




















Tašky a síťky na nákup, batůžek
Tašky, síťky, pytlíčky, kapsičky,... to vše je dnes velice populární mezi dárky, neboť v dnešní době, kdy existují slova jako zero waste, eco apod., se tyto věci velmi využívají. (Co si budeme, kdo dnes nemá plátěnku, jako by nežil.) Jak se dnes tyto věci hojně využívají, tak také stoupá jejich produkce a také jejich cena, která je někdy opravdu až k pláči. Jsou to zkrátka dárky vhodné pro všechny. Tašky můžete ušít z potištěných barevných látek či jednobarevné a něco na ně namalovat, popřípadě nechat samotného obdarovaného, ať si ji sám nějak vyzdobí.
Pokud chcete ušetřit, můžete zkusit šít i ze starých záclon a oblečení (klíďo i ze sekáče, charitativních obchůdků atd.). Šít se dá z čehokoliv, takže opravdu nemusíte kupovat nijak drahé látky a šít můžete i v ruce, stroj nutně nepotřebujete a pokud byste přece jen dali raději přednost šití na stroji, tak ho nemusíte hned kupovat, ale můžete zajít do veřejných dílen, kde Vás šití na stoji naučí a dovolí Vám potom šít co si zamanete. (V Brně Vím, že to takto funguje v Industře - Industra lab, kde si zaplatíte měsíční členství a pak můžete pracovat na čem chcete - i třeba na laseru.😉)
Batůžek už je něco složitějšího, co byla výzva i pro mě a takovým švadlenkám začátečníkům, jako jsem já takový nápad opravdu nedoporučuji. (Teda pokud si nechcete pořádně poškádlit nervy.)
Bavlněná plátěnka se vzorem

Síťky na ovoce a zeleninu

Černé plátěnky 
Černá plátěnka s lidovým vzorem
Lidový vzor jsem malovala neskutečně dlouho...
Malba na černý textil vypadá velmi hezky, ale o to těžší je!


Zajíčkový dětský minibatůžek
A přídavek malého detailu na zip
Batůžek z profilu

















A uvnitř má tuto dětskou látku pro holčičky















Vykreslovánky a samolepky
No a tohle je už něco, co je pro mě atypicky-typické 😂😅. Já jsem totiž typ člověka, který se nepovažuje za nějakého přeborník v kresbě, spíš naopak, vím, že to moc dobře neumím a proto se se svoji tvorbou v této oblasti tolik nechlubím. Každopádně letos jsem chtěla udělat něco pro kamarádky a něco, co by bylo moje vlastní, a tak vznikly Lidové vykreslovánky. Jedná se vlastně o omalovánky, jen jsem jim dala takový název, který jim opravdu patří - obrázky se vykreslují pastelkami, tudíž vykreslovánky!
Samolepky jsou již vedlejším produktem, který mě velmi chytil poslední dobou 😅. Začalo to jako dárek pro děti k Vánocům - nechtěla jsem dělat pouhé přáníčko, protože to dětem moc dlouho nevydrží a samolepky milují všechny děti! No, upřímně, od té doby dělám samolepky naprosto ze všeho 😅.
Každopádně pro Vás také teď jednu vykreslovánku mám a to moje autorské vánoční přáníčko 😊. Berte to jako takový malý dáreček k Vánocům.
Toto barevné provedení jsem použila jako přáníčka
A toto černobílé provedení zase jako samolepky,
které si můžou obdarovaní sami vykreslit































Pro ty, kteří by chtěli i celé Lidové vykreslovánky mám zde odkaz na stažení. Pozor, vše je tvořeno v grafickém programu InDesign od Adobe, takže pokud tento program nevlastníte, nepůjde Vám se souborem pracovat.

Pro ty, co nemají InDesign posílám obrázky ve formátu JPEG (jsou v mírně horší kvalitě než v InDesignu, ale i tak si myslím, že to svůj účel splní 😊).
Jedná se o naskenované vykreslovánky, proto prosím tiskněte oboustranně (stránky jdou za sebou), poté je přehnět v půlce a ve středu sešijte do brožurky 😉.







Mockrát Vám děkuji za krásný společně prožitý rok 2019 a příští rok se spolu uvidíme zase ve stejném čase 😉😊
vaše Lenka💙

4 komentáře:

  1. Taky ty si musela být opravdu hodná! Takových dárečků jsem ani já snad nedostala za posledních 5 let od mého milého. Minulý rok mi nejvíce udělala radost dárková sada. Manžílek mě tím naprosto zaskočil. Dříve mi totiž kupoval nanejvýš dárečky v hodnotě tak 250 Kč. Asi měl velkou výplatu. Láska moje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky,
      nevím jak moc hodná jsem byla, ale v článku uvádím tipy na dárky, tedy čím obdarovat druhé. Všechny výše zmíněné dárky jsem tedy nedostala já, nýbrž jsem je vyráběla pro ostatní ;)

      Vymazat
  2. Jé to je fakt nádhera. Jste moc šikovná. Já teda jsem na to levá. Ale po těch bombách do vany jsem už koukala. To bych snad zvládla. Jinak mám nakoupené především dárky odtud. Líbilo se mi, že tam toho můžu koupit více najednou a ušetřit na poštovném.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Na šumivých koulích do vany opravdu nic těžkého není a hlavně si je může každý namíchat z věcí, které najde běžně v kuchyni ;)

      Vymazat