9/14/2016

OSOBNÍČEK - Postřehy z Prahy

Ahojky!

Jak už jste si určitě všimli, minulý týden jsem byla na školním výletu v Praze, no a jelikož jsem si v Praze připadala, jako bych už dávno opustila Českou Republiku, rozhodla jsem se Vám napsat, co se mi stalo a co mě v Praze udivilo ;)

  1. Možnost, že v Praze narazíte na nějakého čecha je zřejmě nižší než 50:50
    Ano, je to tak, za ty tři dny, co jsme chodili celý den po Praze jsem na nějakého čecha narazila jen v obchodě a to většinou za pokladnou. V Praze jsou zřejmě již tak zvyklí na cizince, že i v infocentru na mě automaticky začala paní u okýnka mluvit anglicky a v momentě, kdy jsem na ní promluvila česky se na mě dívala jako by viděla mystickou bytost. Na jakékoliv památce, kde jsme byli jsem potkala 3x více cizinců než čechů, přitom kdo jiný by se měl o naše památky zajímat více než právě češi?
  2. Není moc šťastný nápad zastavovat se a čekat sám/sama na kraji nějaké ulice či domu
    Musím konstatovat, že tohle byl nejhorší nápad, který mě mohl napadnout. Sice definice není až tak přesná, protože jsem sama opravdu nebyla (to bych si ani nedovolila), ale když tak postáváte na kraji chodníku, hned si většina kolemjdoucích myslí to nejhorší, co by Vás osobně rozhodně nenapadlo, že jsme lehké dámy! Ano, i toto úžasné dobrodružství budete muset řešit, pokud se v pozdních večerních hodinách vydáte do rušných ulic našeho hlavního města a budete chtít někde na někoho počkat.

  3. Dávejte si pozor na své osobní věci
    Tuto větu uslyšíte asi vždy od svých rodičů, když někam jedete. Uvědomte si, že jste turistou v tak obrovském městě...jste snadným cílem!

  4. Pokud chcete vidět nějakou památku, máte ji hned za rohem !

    My osobně jsme bydleli v hostelu na Jindřišské ulici (ulice, která navazuje na Václavské náměstí) a tento fakt, byl opravdu neskutečný! Pokud jsme chtěli vidět nějakou památku, stačilo se vydat nějakou cestou kam vás nohy táhly, a do pěti minut jste u nějaké byli.
  5. Historické památky jsou zapadlé v novodobých čtvrtích

    Bohužel, je to tak. Památkou, na kterou jsem se (bůh ví proč) strašně moc těšila byla Staronová synagoga, jenže když jsme k ní přišli,radost pominula. Synagoga byla obklopena spoustou novodobých staveb (domů, činžáků,..) a tak této nejstarší památce pražského židovského města úplně ubrali na její významnosti a kráse.
  6. Na každém rohu potkáte pouličního "umělce" či žebráka
    Tento fakt mě velmi dorazil. Musím říct, že jsem čekala, že v Praze bude spousta lidí a tudíž zde bude i několik žebráků, ale takovéto množství jsem opravdu nečekala. Kam jste se ochomítli, tam stál muž s kelímkem či čepicí a vybíral peníze. Nejhorší jsou však případy, kdy žebrák leží či sedí na zemi, v tomto případě ho přes ten dav lidí jen málokdy vidíte a tak se mu může stát i nějaká nehoda.
  7. Nechoďte do zapadlých uliček !!

    Toto platí hlavně ve večerních hodinách. Pokud se rozhodnete navštívit nějakou zapadlou uličku, rozhodně byste neměli jít sami a už vůbec ne potmě! Já osobně jsem jednu takovouto uličku v noci s kamarádkou navštívila a nestačili jsme se divit, když jsme zjistili, že každý druhý dům v této uličce je "bordel" a nebo když jsme potkali partičku asi 10 kluků, kteří potají něco šňupali.

Tak to by bylo snad všechno, co jsem Vám tak chtěla sdělit. Musím uznat, že mi ty 4 dny v Praze připadali, jako bych byla úplně v jiném státu, v jiné zemi... Neuvěříte jak ráda jsem se vrátila domů a slyšela opět svoji mateřskou mluvu :)

Tento "manuál" jsem psala podle svých zážitků co se mi za necelé 4 dny staly v okolí Starého města :)

Mějte se pěkně a zase příště Ahoj!

                                        vaše Lenka :)

Žádné komentáře:

Okomentovat