4/28/2017

Vyrábíme - Voskované ubrousky na svačinu

Ahojky všichni!

Pokud nejste vyloženě krabičkový typ a svačiny raději balíte do igelitového sáčku, strečové folie, papírového ubrousku či alobalu, tak tu mám návod přímo pro vás!
Na ubrousek budete potřebovat:
  • plátno libovolné velikosti (nebo jinou pevnou látku, která je 100% z bavlny) já mám 26x26 cm
  • 100% včelí vosk (já sehnala přímo u včelaře)
  • nožík nebo struhadlo (lépe struhadlo)
  • pečící papír
  • žehličku
  • nůžky
Postup:
Krok 1
Nejprve si připravte plátno libovolné velikosti.
Krok 2
Nyní si ustřihněte 2 kousky pečícího papíru, který bude o kousek překrývat vaše plátno.

Krok 3
Na vaši pracovní plochu si položte pečící papír, na něj položte plátno a pomocí nožíku nebo struhadla naneste na plátno malé hoblinky vosku. (na fotce mám velké kousky, protože jsem měla jen malý kapesní nožík, který byl tupý :D )
Krok 4
Nyní na plátno s voskem položte druhý kousek pečícího papíru a pomocí žehličky celé plátno pořádně přežehlete. Vosk se vpije do plátna.

Pokud jste vosku dali moc, ještě teplý ho z plátna vysajte pomocí papírového ubrousku.

Nyní nechte plátno s voskem pořádně proschnout, aby vosk zatvrdnul. 







Tip!
Pokud nechcete plátno zažehlovat, lze připravené plátno vložené v pečícím papíru také zapéct krátce v troubě na plechu. Já jsem tuto metodu nezkoušela, protože mi přijde mnohem složitější na pomůcky a pokud neplánujete v troubě po zapečení dále péct, je zbytečné ji rozehřívat.

Já osobně jsem si oblíbila ještě jednu metodu, která je jednoduší na odhad požadovaného množství vosku, ale trvá o něco déle.
Plátno (na tento postup potřebujete opravdu pevnou látku) si pevně přidržíte na podložce a kouskem vosku plátno potřete (musíte pořádně tlačit, ale je také možnost si nejprve plátno nahřát pomocí žehličky a poté potírat voskem - jde to snadněji, protože vosk se topí již při nízké teplotě). Potřené plátno pak přikryjete pečícím papírem a zažehlíte. Takto postup opakujete alespoň 3x, než je plátno opravdu pořádně nasáklé voskem a máte zaplněné každé místečko.
Do těchto ubrousků můžete v klidu zabalit jakoukoliv svačinu a v případě znečištění ubrousek jen opláchnete pod proudem vody. Ubrousky jsou velmi dobře skladné, omyvatelné, praktické a navíc, krásně voní po včelím vosku (nebojte, nijak to neovlivní kvalitu jídla, zkoušela jsem to a jídlo ani nijak nenačichlo)!

                       vaše Lenka

Prosím o dodržování autorských práv !!!Pokud chcete fotky či text někam kopírovat dovolte se autora (tím myslím samozřejmě sebe) a u zkopírovaného uveďte citaci, také bych byla ráda, kdyby jste mi o tom dali vědět, kde se mé příspěvky nachází !!!

Žádné komentáře:

Okomentovat