7/21/2017

Moje inspirace týdenního krabičkování jídla do práce

Ahojky všichni!

Hodně lidí se mě ptalo, jestli se snažím jíst zdravě, jestli si vařím sama, kde nakupuju, atd.. No, tak dnes nadešel den, kdy vám na všechny tyto otázky odpovím! ;)

U nás doma většinou vařím já. Celá moje rodina (jako ano, je nás fakt hodně, když žijeme v bytě 4) si mé kulinářské schopnosti oblíbila (nepřipálím špagety juchů!) a to zvláště díky tomu, že oni dostanou jídlo bez práce :D a taky díky tomu, že vždy dokážu jídlo nějak zvláštně okořenit tak, že to všem chutná (jo, mám holt vrozený talent :D).

Snažím se vařit z těch nejčerstvějších a nejzdravějších surovin, takže většinou vařím z věcí, které si sami na zahrádce vypěstujeme, dostaneme od sousedů z jejich zahrádek, nebo ze zahrady od babičky. Zkrátka, po surovinách z obchodu sahám až v případě, že na zahrádce nic není.

Nákup

A jestli jím zdravě? Jím hlavně věci co mi chutnají a cítím se po nich dobře. Ano, většinou jím zdravá jídla, ale někdy holt sáhnu i po jídle méně zdravém, záleží na situaci.
Osobně se přiznám, že raději jím doma než v restauraci, protože vím, co si do jídla dávám, ale někdy prostě neodolám pokušení nevařit (to většinou dopadá tak, že pak skoro celý den nic nejím).

No, to by tak bylo vše k vašim otázkám. To, že si vařím sama a že si dělám jídlo do krabiček sebou už o mě víte, ale dnes vám ukážu, jak cca. vypadá můj týdenní jídelníček (obědy) když chodím do práce ;) Doufám, že vás alespoň něčím trochu inspiruji :)

PS: Nezapomeňte si jídla připravovat co nejvíce barevná, aby lahodila nejen chuti, ale i zraku ;) ♥

Pondělí
Restovaná zelenina s bramborem
Prostě a jednoduše jsem na pánvičce podusila pár brambor s mrkví a brokolicí, dochutila nějakým tím kořením a zasypala sýrem :)
















Úterý
Cuketové špagety + jablko a slunečnicová semínka
Cuketové špagety jsou velice rychlé a chutné jídlo, které si dělám snad každý týden. Recept na špagety naleznete zde


Středa
Smažená kedlubna s bramborem a okurkovým salátem
Pokud znáte klasiku obalenou a usmaženou cuketu, pak vám jistě bude chutnat i smažená kedlubna, která chutná velmi podobně. Akorát doporučuji si kedlubny trochu předvařit, protože pokud budete smažit takové ty straší dřevnaté kedlubny, tak se nejen špatně krájí, ale také jsou po usmažení takové trochu nedodělané (tvrdší).


Čtvrtek
Špagety s rajčatovou omáčkou + ovoce, slunečnicová semínka a jablková přesnídávka
Klasika když nestíháte, špagety s pikantní rajčatovou omáčkou. Já osobně přešla z kečupu na rajčatový protlak (alespoň do doby než budeme mít na zahradě vlastní rajčata), který vždy smíchám s provensálskými bylinkami. No a samozřejmě nesmí chybět malá sladká svačinka v podobě domácí jablkové přesnídávky, na který naleznete recept zde


Pátek
Zapečené brambory s mrkví
Taková malá obměna pondělního obědu. Brambory jsem nakrájela na tenčí kolečka a společně s mrkví rozprostřela na plech. Poté jsem nechala cca. 40 minut zapékat na 170°C. Jakmile jsou brambory skoro před upečením, zalila jsem je směsí vajíčka s nastrouhaným sýrem, solí, pepřem a směsí čerstvě nasekaných bylinek (petrželka + pažitka). Poté nechala zapékat dalších cca. 10-15 minut a bylo hotovo ;)


Sobota
Cuketové špagety s rajčatovo-sýrovou omáčkou + salát
Opět obměna tentokrát úterního oběda. Cuketové špagety mají tu výhodu, že je můžete připravit na sto způsobů, protože cuketa nemá nijak výraznou chuť. Zde jsem si připravila špagety jako vždy, sesypala jsem je do mísy a připravila si omáčku. Omáčka je z rajčatového protlaku, bylinek a jakéhokoliv sýru (já tentokrát použila natrhanou mozzarellu). Omáčkou prostě a jednoduše zalijete špagety, pořádně promícháte a můžete hned jíst ;) Já tuto omáčku naprosto miluju!
Salát je ze salátové okurky, paprik a balkánského sýru.


Neděle
Cuketové placky s bramborem, rajčatovou omáčkou a pikantními cuketovými špagetami
Zde jsem opět použila cuketu (začíná prostě jejich sezóna), ze které jsem tentokrát udělal cukeťáky. Recept na ně naleznete zde  Do zbytku krabičky jsem přidala ještě rajčatovou omáčku z protlaku a bylinek a zbytek cuketových špaget od oběda :D



Tak a týden je za námi. Co na moje krabičkování říkáte? A krabičkujete taky? Dejte mi vědět! A pokud byste chtěli ještě někdy v budoucnu další týdenní krabičkování, tak mi určitě napište ;)

Dobrou chuť a hodně štěstí ať už jdete kamkoliv ;)
        vaše Lenka ♥


Prosím o dodržování autorských práv !!!Pokud chcete fotky či text někam kopírovat dovolte se autora (tím myslím samozřejmě sebe) a u zkopírovaného uveďte citaci, také bych byla ráda, kdyby jste mi o tom dali vědět, kde se mé příspěvky nachází !!!


1 komentář:

  1. Přes léto teda taky krabičkuji hlavně zeleninu. Jako nemám moc chuť na teplá jídla. Tak to prostě je. Když už, tak třeba nějaké grilované nebo tak. :) Navíc co si manžel pořídil zánovní elektromobil, tak hodně jezdíme do různých restaurací a tak. Je vidět, že ho to řízení baví a pořád vymýšlí nějaké výlety. :D

    OdpovědětVymazat