3/31/2018

Zapečená bramborová kaše s bezmasými karbanátky

Ahojky všichni!

V mých anketách stále vyhrává, že chcete ode mě více receptů a tak jsem se konečně přinutila vám sem nějaký sepsat. Dnes mám pro vás takovou malou inspiraci na netradiční oběd. 👌🍴

Ingredience:
  • brambory
  • mléko
  • plechovka fazolí (já použila červené, ale i bílé či máslové jsou vynikající)
  • plechovka cizrny (lze nahradit další plechovkou fazolí nebo třeba uvařenou čočkou)
  • špetka soli, pepře, případně další koření dle chuti (já dala do karbanátků majoránku)
  • vajíčka (cca.5) 🍳
  • krupice (pokud budou potřebovat karbanátky zahustit)
  • jakýkoliv druh sýru, který máte rádi
  • kysané zelí
  • olej
  • kousek másla
Postup:
Do hrnce si dáme vařit oškrabané brambory nakrájené na větší kousky (aby se rychleji uvařily). Brambory vaříme dokud nezměknou. 

Mezi tím, než se brambory uvaří nachystáme karbanátky. Do mísy si vysypeme plechovku fazolí a plechovku cizrny a vidličkou vše rozmačkáme na kaši. Do směsi přidáme sůl, pepř a bylinky dle chuti, poté přidáme vajíčko a směs zahušťujeme krupicí, dokud nebude tvárná a nebude se rozpadat. (já do směsi přidala ještě pár lněných semínek)

Ze směsi si vždy vytvoříme malou placičku, kterou smažíme z obou stran na pánvičce (stačí chvilka) potřené olejem (já vždy namočím papírový ubrousek do oleje a pak jím přetřu povrch pánvičky).

Jakmile jsou brambory hotové, přidáme do nich mléko, kousek másla a pomocí ručního šlehače (nebo ručně) vytvoříme z brambor kaši. Tu pak naskládáme do 1/3 přichystaných formiček (může být plech na muffiny, zapékací misky, malá dortová forma, atd..). Takto připravené formičky vložíme do předem vyhřáté trouby na 150-170°C. Jakmile nám kaše v troubě trochu zezlátne, přidáme do formiček další bramborovou kaši, tentokrát však jen po okrajích formiček, protože do středu dáme kysané zelí, trochu nastrouhaného sýru a vajíčko. Formičky opět dáme zapékat, dokud vajíčko nebude hotové, nakonec přidáme poslední vrstvu bramborové kaše a nahoru nastrouháme sýr. Vše necháme ještě chvíli zapékat.

Takto připravenou bramborovou kaši naservírujeme na talíř s karbanátky a hned podáváme.

Přeji dobrou chuť 😘
               vaše Lenka 💙

Žádné komentáře:

Okomentovat