1/20/2019

Pohoštění ve východo-asijském stylu 2 - Japonsko - Onigiri a nigiri sushi

Ahojky všichni!

V dnešním díle budeme pokračovat v prozkoumávání fastfoodové japonské🗾 kuchyně a dnes se zaměříme na jídlo, které už lze koupit i u nás (v Albertu jsem viděla toto jídlo jako fastfood za 60Kč), a to onigiri🍙.

Onigiri 🍙(anglicky známé jako rice balls) jsou rýžové koule obvykle tvarované do trojúhelníku obaleného v nori (stejně jako tyto emodži pro onigiri🍙). Onigiri mají nespočet různých náplní, ale nejčastěji jsou to samozřejmě ryby🐟.

Já Vám dnes ukážu jak na jednoduché a rychlé onigiri u Vás doma.
Ingredience:
  • Hrnek rýže🍚 (sushi nebo jasmínová)
  • Cokoliv co budete chtít jako náplň (já mám nejraději tuňáka🐟, ale často dělám i se zeleninou či ovocem, když mám nějaké zbytky z vaření)
  • (Pokud máte rádi, můžete přidat černý sezam nebo nori - pravé onigiri jsou obalené nori)
Postup:
Krok 1
Rýži uvařte dle návodu a nechte ji vychladnout🍚.

Krok 2
Ustřihněte si čtvercový kus potravinářské folie a rozložte ji na pracovní stůl. Velkou lžící naberte rýži a dejte ji doprostřed připravené folie (cca jedna vrchovatá jídelní lžíce). 

Krok 3
Rýži vytvarujte na asi 0,5 cm tlustou placku a doprostřed dejte lžičku náplně.
Krok 4
Nyní uchopte všechny 4 rohy folie a zvedněte ji. Rýži přimáčkněte k sobě tak, aby obalila náplň a poté zatočte kuličkou rýže několikrát dokola, aby folie rýži utáhla v pevnou kuličku.
Krok 5
Kuličku rýže vybalte z fólie. Pokud chcete, obtočte ji dokola řasou nori a hned podávejte.


Pokud chcete pravé japonské trojúhelníkové🍙, mám pro Vás malý tip na to, jak je dokonale vytvarovat(v menším provedení, než ve skutečnosti mají v Japonsku), pokud nemáte speciální onigiri formičku (na Wish se dá sehnat okolo 40Kč).
Já trojúhelníkové onigiri dělám pomocí plastového vykrajovátka na perníky ve tvaru srdce. Nabranou rýži ve folii vmáčknu do vykrajovátka, přidám náplň  přikryji další tenkou vrstvou rýže. Aby to byl opravdu trojúhelník, po vytažení z vykrajovátka přidám trochu rýže dospodu (vrchní část srdíčka) a poté přidám plátek nori.
Vypadají podobně ne? 🍙

A pokud Vám zbude rýže, můžete si vytvořit nigiri sushi 🍣. Nigiri sushi je váleček z rýže, který překryjete sirovou rybou🐟. Váleček vytvarujete naprosto jednoduše pomocí potravinářské folie (nebo pomocí speciální formičky, kterou lze sehnat třeba na již zmiňovaném Wishi za pár korun, viděla jsem, že ji mají v malém provedení i v Globusu, ale stojí 100Kč😝). Já osobně ovšem nejím sirové ryby (Alespoň ne u nás, jelikož nevěřím, že jsou čerstvé. Ryby jím velmi hojně na dovolené v Polsku, neboť je to přece jen přímořský stát a já bývám na dovolené v největších přístavech, takže ryby tam a ryby u nás chutnají naprosto jinak.), takže na vrchol rýžového válečku jsem dala opečeného lososa s plátkem manga a surimi tyčinky, které jsem připevnila řasou nori.


Itadakimasu, nebo chcete-li dobrou chuť a příště na Vás bude čekat recept na další velice oblíbené a rychlé japonské jídlo.
vaše Lenka 💙

Žádné komentáře:

Okomentovat