5/12/2019

Kari s jasmínovou rýží

Ahojky všichni!

Už před nějakou dobou jsem Vám sem dávala článek, kde jsem týden připravovala jídlo do krabiček a přišlo mi pár zpráv s otázkou, jestli jsem vegetarián, že jsem v žádném z jídel nepoužila maso. Jelikož vegetarián opravdu nejsem, rozhodla jsem se Vám sem napsat můj nejoblíbenější masový recept a to konkrétně kokosové (mléčné) kari.
Doufám, že ho vyzkoušíte, protože u nás to opravdu jede!
Poznámka: Já osobně dělám kari na wokové pánvi, pokud ji však nemáte, dá se dělat i v kastrólku

Ingredience: (uvedené množství stačí na 3 větší/4 menší porce)
  • jasmínová rýže - 1kg
  • kuřecí řízky - 700g
  • středně velká cibule
  • 1 velký stroužek česneku
  • 1 velká mrkev
  • 1 paprika
  • 1 malá jarní cibulka
  • 1 středně velké rajče (nebo 6 cherry rajčat)
  • hrst sušených shitake
  • chilli paprička (já použila jednu větší rawit)
  • sezamová semínka
  • lněná semínka
  • olej (já používám sezamový)
  • sójová omáčka
  • kokosové mléko - asi 0,5l
  • koření - sůl, pepř, kari, kurkuma, sladká paprika
Postup:
Krok 1
Řízky opláchneme, nakrájíme na menší kousky a dáme na pánev s trochou oleje.

Krok 2
Do misky si dáme na chvíli namočit shitake.

Krok 3
Dáme vařit rýži dle návodu.

Krok 4
Mezitím, než bude maso hotové (nezapomeňte ho promíchávat!) si připravíme zeleninu. Mrkev přepulte a nakrájejte ji na tenká půlkolečka. Papriku nakrájejte na tenké nudličky (já ji překrojím podélně na osminky a pak z každého dílu krájím nudličky), stejně tak i rajče. Cibuli nakrájejte nadrobno a česnek nakrájejte (bez vnitřního klíčku!) na tenké plátky, které poté nasekejte nadrobno. Lahůdkovou cibuli nakrájejte na tenká kolečka, změklé shitake nasekejte nadrobno a stejně tak i chilli papričku nasekejte na co nejdrobnější kousky.

Krok 5
Jakmile je maso hotové, podlijte ho trochou sójové omáčky a přidejte mrkev s paprikou.

Krok 6
Poté co je mrkev s paprikou změklá, přidejte zbylou zeleninu (ne chilli!), nechte chvíli povařit a celou směs zalijte mlékem.

Krok 7
Do směsi přidejte shitake, koření dle chuti a úplně nakonec i chilli papričku. Nechejte vařit, dokud zelenina není měkká (rajčata rozvařená a shitake hotové). Pár minut před odstavením z plotny přidejte ještě semínka.

Podávejte ještě teplou rýži přelitou kari směsí 😉

Dobrou chuť,
vaše Lenka 💙

Žádné komentáře:

Okomentovat