2/21/2021

1 základ, 2 jídla Aneb Zeleninový vývar a co s ním - Zase troška Asie

 Ahojky všichni!

Dnes jsem se rozhodla ukázat vám jedno z mých nejoblíbenějších jídel, a to zeleninový vývar!

Zeleninový vývar je totiž velice jednoduchý, chutný a hlavně z něj můžete připravit hned 2 skvělá hlavní jídla! Nemusíte tedy jíst jen zeleninové polévky 😉.

Dnes vám tedy ukážu, jak ze zeleninového vývaru připravit těstoviny se zeleninovou omáčkou a jednoduchý rámen.

Ingredience:

Na vývar - zeleninu dle vašeho uvážení, přidávám seznam, co jsem využila já, avšak já se řídím motem "dej tam co doma máš":

  • mrkev (2 větší)
  • brambor (2 menší)
  • bílá ředkev (polovina)
  • pekingské zelí (4 listy)
  • cibule (1 celá, větší)
  • česnek (2 menší stroužky bez vnitřního klíčku)
Vývar nechejte vařit dokud zelenina nezměkne. 
Po uvaření je třeba vývar scedit. Já osobně jsem vývar slila do velké zavařovací sklenice a uchovala v lednici. 
(Uvařenou zeleninu jsem schladila ve studené vodě, jelikož můj mixér nesnese vyšší teploty než 40°C.)

Těstoviny se zeleninovou omáčkou a sýrem
Budete potřebovat:
  • uvařenou zeleninu
  • těstoviny dle vašich preferencí (já použila penne)
  • strouhaný sýr
  • koření na dochucení omáčky (já použila sůl, pepř a lahůdkové droždí - doporučuji do omáček!)
Dejte vařit těstoviny. Uvařenou zeleninu přidejte s trochou vývaru a kořením do mixéru a rozmixujte dohladka. Pokud je výsledná omáčka příliš hustá, přidejte trochu vývaru nebo vody.
Jakmile jsou těstoviny uvařené, slijte z nich vodu, přilijte k nim omáčku a dejte zpět na chvíli na plotnu. Přisypte sýr a pořádně míchejte, aby se nic nepřipálilo. Jakmile se sýr roztopí, můžete podávat.

Těstoviny zamíchané se zeleninovou omáčkou

Rámen
Budete potřebovat:
  • nudle na rámen (Vřele doporučuji předvařené, naporcované! Jsou hotové za 2 minutky a chutnají skvěle! Kupuji v Globusu)
  • zeleninový vývar
  • vejce
  • jarní cibulku
  • další přílohy, které máte rádi - já použila tofu a kuřecí maso, často se však dávají různé druhy zeleniny a naklíčené fazolky
  • koření - opět na vaší chuti - já použila sůl, pepř a světlou sójovou omáčku
Nudle připravte dle návodu. Vejce vložte do misky, zalijte vřelou vodou a nechejte cca. 12-15 minut v této horké lázni. Nakrájejte si cibulku a připravte další přílohy. Já si tofu nakrájela na tenké plátky a opražila na pánvi společně s kuřecím masem (v Lidlu prodávají kuřecí prsa v plechovce, používám, když doma nemám jiné, čerstvé maso - doporučuji barbecue!). Vývar ohřejte. Nudle naservírujte do misky, zalijte horkým vývarem. Po kraji přidejte přílohy a doprostřed rozklepněte vejce (horká lázeň způsobila, že není ani sirové, ani uvařené 😉). Posypte kořením a přilijte sójovou omáčku.
Podávejte horké!
Rámen se jí hůlkami (nudle) a lžící (polévka).



Přeji dobrou chuť!
Vaše Lenka 💙

2 komentáře:

  1. Teda to vypadá hodně chutně. :) Vymýšlím, co udělat manželovi k jídlu ke příležitosti našeho výročí. :) Tak už mám asi jasno. :) Ještě k tomu dostane náramek, teď právě vybírám pánské náramky z chirurgické oceli. Partner má moc pěkné ruce, tak mu je bude náramek pěkně zdobit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, je to opravdu jedno z mých nejoblíbenějších jídel :D Uvařím jeden zeleninový vývar a hned mám jídlo na dva dny :D No tak snad bude manželovi chutnat a bude se mu dáreček líbit ;)

      Vymazat