6/02/2016

Vyrábíme pro nejmenší - Zimní čepice ze staré šály

Ahoj šikulové a šikulky!

Nebojte se, nemám úpal, vím že nám začíná léto, ale když jsem uklízela, našla jsem zbytky látek a kus staré šály. No a tak jsem si řekla, že ta šála tam leží už dlouho a že jsem z ní ještě pořád nic pěkného nevytvořila. A najednou mě to z čista jasna napadlo... bude to mimoní čepice!
Takže dnes si společně vyrobíme fešáckou čepici z kusu staré šály a zbytků látek.
Ještě než začneme, musím se přiznat, že já čepici nešila, pouze lepila tavnou lepící pistolí a čepice nádherně drží. Pokud však lepidlu nevěříte, můžete spoje sešít nití ;)
Budete potřebovat:
  • žlutý kus staré šály
  • zbytky látky (modrá, černá, bílá) - nejlépe filc
  • nůžky
  • špendlíky
  • guma (ne ta na papír, ale ta, co se dává třeba do tepláků)
  • svírací špendlík na navlečení gumy
  • tavnou lepící pistoli (pokud budete šít tak jehlu a nit)
  • fix nebo krejčovskou křídu
Postup:
Krok 1
Kus staré šály přehneme na půlku a načrtneme si na něj tvar budoucí čepice.
Krok 2
Načrtnutý tvar si sešpendlíme a vyzkoušíme, jestli nám tvar čepice sedí. Pokud ano, tak tvar vystřihneme. 

Krok 3
Polotovar čepice si obraťte vzhůru nohama a asi 2cm spodku čepice zahneme (směrem dovnitř), aby nám vznikl lem.
Krok 4
Nyní si vystřihneme ze zbytků látek požadované tvary. Z modré látky vystřihneme modrý pruh a větší kolečko, z bílé látky jedno menší kolečko a z černé malou zorničku.



















Krok 5
Nyní vystřižené tvary (kolečka) slepíme k sobě. Pracujeme velmi opatrně a důkladně. Nalepené díly řádně přimáčkněte.

Krok 6
Nyní máme polotovar naší čepice připravený ke slepení. Nejprve slepíme lem. Lepte tak, aby vznikl lem s dírou uvnitř na pozdější protažení gumičky (tento lem budete potřebovat hlavně v případě, že vaše budoucí čepice nebude stejně jako ta moje pružit - není z pružného materiálu).

 


















Krok 7
Nyní čepici obrátíme naruby a na přední stranu nalepíme modrý proužek, na který nalepíme slepená kolečka.

Krok 8
Čepici opět obrátíme vzhůru nohama a opatrně ji po částech začneme kolem dokola slepovat.
Krok 9
Nyní do spodního lemu navlečte gumičku a máte hotovo!

Prosím o dodržování autorských práv !!!Pokud chcete fotky či text někam kopírovat dovolte se autora (tím myslím samozřejmě sebe) a u zkopírovaného uveďte citaci, také bych byla ráda, kdyby jste mi o tom dali vědět, kde se mé příspěvky nachází !!!

Doufám, že se vám vlastnoručně vyrobená čepička bude líbit a že bude v zimě nebo dokonce i na podzim pěkně hřát ;)
                         vaše Lenka

Žádné komentáře:

Okomentovat