12/20/2018

Rychlé nepečené kuličky 100x jinak

Ahojky všichni!

Nejsem vegan ani vegetarián, ale jednu věc těmto lidem závidím a to je to, že v období Vánoc🎄 (a nejen tehdy) nemusí péct nějaké složité cukroví🍪. Já osobně každoročně taktak stíhám upéct perníčky, protože v období Vánoc mám nejvíc práce a ještě k tomu kopu zkoušek, takže většinu času sedím u stolu s hlavou plnou jiných věcí než je celodenní postávání u trouby, proto jsem si poslední dobou velmi oblíbila veganský způsob "vaření", kdy smícháte suroviny v míse, rukama to upatláte dohromady a je hotovo! Já tímto způsobem vždy tvořím domácí müsli tyčinky a teď na Vánoce jsem se rozhodla směs, kterou normálně používám na tyčinky přetvořit v kuličky🍥, které se dají krásně naaranžovat nejen na talíř, ale i jako takovou zdravější bonboniéru do krabičky.

A navíc jako bonus, toto cukroví s Vámi mohou péct i malé děti👶!
Degustační várka 4 druhů kuliček, na které máte rozpis níže

Já si pro Vás dnes připravila ukázku 4 velmi jednoduchých receptů, které mám vyzkoušené a jediné náčiní, které k nim budete potřebovat je miska, lžíce🍜 a vaše ruce 👐(popřípadě jsem v některých chvílích využila hmoždíř, protože velmi nerada umývám náš starý mixér).


Celkově vzato, na kuličky můžete použít naprosto cokoliv, co se ve Vaší spíži ukrývá. Vyrábění kuliček je taková malá alchymie🔬, kdy prostě zkoušíte, co k sobě jde nejen chuťově, ale i materiálně (lepí se/ nelepí se, sype se/ nesype se,...), proto Vám zde uvedu suroviny, které můžete doma (většinou) běžně najít a pak můžete zkusit sami experimentovat (věřte mi, je to zábava!)


Ingredience - sypké:
  • kokos
  • ovesné vločky
  • kakao
  • semínka (chia, slunečnice, sezam,...)🌱
  • oříšky 🌰
  • koření (skořice, perníkové koření,...)
  • mletá káva☕
  • kakaové boby
  • matcha
  • atd.

Ingredience - tekuté (pojivo):
  • med🍯
  • burákové máslo
  • kokosový olej
  • kakaové máslo (roztopené)
  • sirupy (datlový, rýžový, javorový,...)
  • přesnídávka
  • atd.
Poznámka: Do ingrediencí můžete zahrnout i sušené ovoce (datle, rozinky, goji,...)

V následujících příkladech receptů uvádím množství na cca. 3 kuličky, aby jste nejprve mohli kuličky ochutnat a teprve poté se rozhodli, zda si jich uděláte víc (říkám tomu degustační várka).

1. Exotické
Do těchto kuliček jsem dala:
lžíci burákového másla, 2 lžíce strouhaného kokosu, lžíci sezamu, půl lžíce nahrubo nasekaných pečených kaštanů a dle chuti datlový sirup

1. v řadě zleva obalena v kaštanové moučce, 2. originál, 3. obalena v nasekaných pečených kaštanech

2. Perníčkové
Tyto kuličky jsou z:
2 lžic podrcených ovesných vloček (rozdrtila jsem je v hmoždíři), 1 lžíce chia semínek, špetky kakaa, špetky domácího perníkového koření (melu si ho doma sama na malém kafe mlýnku) a jako pojivo zde není nic jiného než cca. půl lžíce medu

1. v řadě zleva obalena v kaštanové moučce, 2. originál, 3. v obalena v kakau

3. Jemné
Tyto kuličky se skládají z:
2 lžic nadrcených ovesných vloček, špetky kakaa, špetky skořice, lžíce kokosu, půl lžíce nahrubo nasekaných vařených kaštanů a cca. půl lžíce medu

1. v řadě zleva obalena v kaštanové moučce, 2. originál, 3. obalena v nasekaných pečených kaštanech

4. Kávové
Tyhle ty kuličky jsem uplácala z:
2 lžic nadrcených ovesných vloček, špetky čerstvě namleté zrnkové kávy, špetky kakaa, asi lžičky datlového sirupu a asi půl lžíce kokosového oleje

1. v řadě zleva obalena v kakau, 2. originál, 3. obalena v kaštanové moučce

Poznámka: Pokud je těsto moc lepivé, přidejte suchou ingredienci, pokud naopak nedrží pohromadě, přidejte nějaké lepivé pojivo.

Ve fantazii ani v chuti se meze nekladou a proto se nebojte experimentovat! Prostě smíchejte několik ingrediencí dohromady a sami uvidíte, co za příchuť Vám z toho vyleze.
Jak je na fotkách vidět, já ještě testovací kuličky obalovala v kakau, nasekaných kaštanech či v kaštanové moučce (uvařené kaštany namleté na jemnou moučku).

Přeji příjemné kuchtění🥄 a zábavu při experimentování! Snad Vám bude chutnat😉!

vaše Lenka 💙

2 komentáře:

  1. To musím vyzkoušet. D9ky za bezva recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že budu chutnat ;) Pak dej vědět jakou kombinaci jsi dala dohromady :) ♥

      Vymazat