3/03/2019

Pohoštění ve východo-asijském stylu 5 - Vietnam - Nem cuõn

Ahojky všichni!

Zdravím Vás u 5. dílu vaření inspirovaného východní Asií. Dnes se podíváme na jídlo, které je velmi populární i u nás a to Nem cuõn neboli jarní závitky.

Nem cuõn (neboli jarní závitky) jsou čerstvé závitky. Vedle těchto závitků existují ještě smažené závitky, ale tyto jarní čerstvé závitky mám poněkud radši.
Jarní závitky s chilli omáčkou
Ingredience na závitky:
  • rýžový papír
  • zelenina i ovoce dle chuti (já běžně používám okurek, papriku, broskev nebo mango, rajče🍅, jarní cibulku,... doporučuji zkusit třeba i klíčky - třeba mungo fazolek🌱, přidat list salátu atd.)
  • rýžové nudle 

Postup:
Krok 1
Nejprve si připravíme rýžové nudle dle návodu🍜 (já mám instantní, které se pouze přelijí vřelou vodou) a necháme je vychladit.

Krok 2
Ovoce i zeleninu si nakrájíme na delší nudličky/proužky.

Krok 3
Připravíme si hluboký talíř nebo misku, do kterého nalijeme vodu. Váš talíř ale musí být dostatečně velký, aby do něj rýžový papír celý vešel!

Krok 4
Nyní začneme blit závitky. Rýžový papír si namočte na pár vteřin do vody (trošku změkne), položte ho na pracovní plochu a do jeho středu dejte 1 porci rýžových nudlí (od oka asi 1/3 vaší dlaně). Na rýžové nudle si položte (vodorovně) proužky vaší zeleniny a ovoce a trochu je nudlemi obalte (aby konce tvrdší zeleniny jako je třeba okurek Váš závitek při balení neprotrhly). A nyní stačí závitek už jen zabalit. Vezměte boční strany a přehněte je doprostřed, poté začněte závitek rolovat směrem od Vás. A první závitek je hotový!
Důležité je, aby se Vám boční strany nerozjely od sebe, stále je proto musíte při balení přidržovat.
Závitky podávejte ihned a nejlépe s nějakou omáčkou na namáčení. Já jsem tyto namáčela do chilli omáčky, na kterou Vám napíšu recept níže.
Pravá Vietnamská omáčka, do které se závitky namáčí se jmenuje Nuoc Cham, avšak já jsem si ji trochu upravila.

Ingredience na chilli omáčku🍲:
  • 2 lžíce rybí omáčky🐟
  • 200 ml vody
  • 2 stroužky česneku
  • půlka malé jarní (lahůdkové) cibulky 
  • 1,5 lžíce třtinového cukru (přiznám se, že já použila nedopatřením datlový sirup a taky to nebylo špatné)
  • 2 lžíce limetkové šťávy🍋
  • pár kapek rýžového octa (asi půl lžičky)
  • pepř (černý)
  • chilli paprička (já použila 1 chilli rawit, kterou normálně používám do všech asijských/zeleninových směsí, které dělám, pozor, je velmi ostrá!)
Postup:
Česnek nakrájejte na tenké plátky (bez vnitřku - takový ten klíček), stejně tak i cibulku nakrájejte na kolečka a papričku na drobné kousíčky. Všechny ingredience (kromě vody) smícháme dohromady, vodou dolijeme, až bude vše řádně zamíchané a cukr rozpuštěný.

Tuto omáčku/zálivku servírujte k závitkům, které si před snědením vždy do omáčky vždy krátce namočte. Omáčka dodá Vašim závitkům úplně jinou chuť a šťávu (nebudou takové suché).


Přeji dobrou chuť 🍴
vaše Lenka 💙

Žádné komentáře:

Okomentovat