1/24/2021

Sušené maso (jerky) v sušičce

 Ahojky všichni!


Dnes mám něco pro masožrouty! Několikrát u mých receptů a fotek jídel padlo, že jsem vegetarián. Dnes vám dokážu, že nejsem. Miluju totiž sušené maso, ale to kupované je trošku hodně drahé a my ho doma jíme ve velkém, takže si ho připravuji doma sama.

Já osobně mám nejraději vepřové. Dělala jsem jerky i z krůtího, avšak ty mi tak nechutnali, neboť krůtí je dost suché a bylo to jako jíst smirkový papír 😅.

Nalevo vepřové, napravo krůtí

Na jerky tedy budete potřebovat:

  • maso dle vašich preferencí
  • koření 
  • dále: sušičku, papírové ubrousky a další nezbytnosti, které mají všichni v kuchyni 😉
Postup je jednoduchý. Maso nakrájejte na co nejtenčí plátky. Ty poté zbavte všech nechtěných částí, jako jsou chrupavky, šlachy či takové ty tukové (bílé) části (nechceme aby nám při sušení z masa kapal tuk).
Usušený plátek

Očištěné, omyté a nakrájené maso vložte do mísy s marinádou. Já osobně mám nejradši následující marinádu:
  • špetka soli
  • špetka pepře
  • špetka čili
  • 1:1 namíchaný roztok z vody a světlé sójové omáčky
Maso nechejte v marinádě alespoň 24h, aby pořádně nasálo chuť koření.

Po marinádové koupeli maso dostatečně vysušte. Plátky jednoduše položíte na papírové ubrousky a tlakem se pokusíte vymáčknout z masa c nejvíce vody, aby se proces sušení v sušičce urychlil.

Následně plátky masa naskládejte do vaší sušičky.
Každá sušička funguje jinak, avšak já maso suším cca 24h na 70°C. Mám raději, když je maso opravdu pořádně vysušené a tvrdé. Takové kousky pak skladuji v dobře těsnící skleněné lahvi.

Ukázka dobře usušeného plátku. Je tenký a průsvitný.

Sušené plátky sebou beru na cesty, jako rychlou svačinku a přísun potřebných proteinů.

Přeji dobrou chuť a věřte, že jakmile jednou uděláte jerky doma, tak se jich budete moc utlouct! 

Vaše Lenka 💙

Žádné komentáře:

Okomentovat