10/11/2015

Vyrábíme pro nejmenší - Kolečko na rozlišování barev

Ahoj šikulové a šikulky!

Dnes jsem si připravila pro nejmenší děti takovou jednoduchou didaktickou pomůcku na rozlišování barev, kterou vyrobíte v jednoduchých čtyřech krocích. Hotová pomůcka vypadá takto:


Pomůcky:

  • Kartón velikosti A4
  • Kolíčky na prádlo
  • Kousky barevných papírů (v mém případě jsem opět využila vzorníků barev)
  • Průchodku (nemusí být)
  • Nůžky
  • Pravítko
  • Tužku
  • Kružítko
  • Lepidlo


Pojďme na to!
Krok 1
Na kartón si pomocí kružítka narýsujeme velké kolečko (čím větší, tím lepší), které vystřihneme.

Krok 2
Ze vzorníků barev (nebo barevných papírů) si ustřihneme čtverečky (různě veliké, nemusí být stejné) a malé obdélníčky, které budou stejně široké jako kolíček na prádlo

Krok 3
Na kolečko si po obvodu rozmístíme čtverečky a přilepíme je lepidlem.
Krok 4
Na kolíčky nalepíme malé obdélníčky

A máme hotovo! Teď stačí pouze přiřazovat kolíčky ke stejné barvě.
Já však kolečko ještě trochu poupravila. Vystřihla jsem ještě jedno kolečko, na které jsem nalepila jiné barvy a na kolíčky z druhé strany nalepila další odstíny barev, které jsem nalepila na kolečko. Kolečka jsem k sobě spojila uprostřed průchodkou, aby se jimi dalo otáčet a aby byly vždy u sebe a neztratily se.





















Ve fantazii se meze nekladou! Takže pokud se vám nechce stříhat kolečko, můžete přiřazování barviček vyřešit i takto:















Prosím o dodržování autorských práv !!!
Pokud chcete fotky či text někam kopírovat dovolte se autora (tím myslím samozřejmě sebe) a u zkopírovaného uveďte citaci, také bych byla ráda, kdyby jste mi o tom dali vědět, kde se mé příspěvky nachází !!!

Přeji příjemné tvoření a doufám, že to nejmladší generaci alespoň trochu pomůže k cestě za novým poznáním ;)
                                                                                         vaše Lenka



Žádné komentáře:

Okomentovat