10/27/2017

OSOBNÍČEK - Dovolená v Polsku - nákupy!

Ahojky všichni!

Jako asi každý, i já jsem na dovolené pěkně utrácela. Nejsem však ten typ člověka, který by utrácel za oblečení, ale spíš za suvenýry a jídlo :D (v Polsku mají totiž úžasnou gastronomii)
No a tak jsem se rozhodla, že vám ukážu něco málo z toho, co jsem si na své dovolené koupila (a co si vlastně kupuji skoro na všech svých cestách :D) Pojďme na to, tady je seznam věcí, které jsem si koupila letos:

1. Turistické vizitky a pohledy


Ty kupuji kdekoliv na jakémkoliv výletě. Tento rok jsem za ně nechala obrovský obnos peněz, protože vizitky nesbírám jen já, ale i bratr, takže jsem všechny kupovala 2x 😜
Jen pro představu, jedna vizitka stála 2,50Zł, což je v přepočtu na naše (v kurzu, ve kterém jsem měla vyměněné peníze) přesně 16Kč. No a teď si představte, kolik jsem asi utratila, když jsem kupovala 20 vizitek x2 po 16Kč. Přesně je to 640Kč 😜 + několik pohledů po většinou 5Zł/ kus.



2. Školní batoh a školní pomůcky

Jelikož se v Polsku skvěle shání jakékoliv školní potřeby a někdy až směšnou cenu, nemůžete se divit, že i já v této sekci nakupovala. Musím se přiznat, že sešitům jsem se snažila obloukem vyhnout, ale s tak širokou a pestrou nabídkou to moc nešlo a tak jsem si jeden dovolila koupit. Čemu jsem však naprosto vůbec nemohla odolat byl školní batoh, který na mě prostě sladkým smutným hláskem volal, ať si ho koupím. No copak jsem ho mohla neposlechnout? Batoh stál 70Zł (447Kč - No chápete tu cenu? 😱), byl sice jen v jedné barvě, ale je tak neutrální, že mi to vůbec nevadilo, má 3 kapsy na zip, ale hlavně, má kolečka!! 😁 Takže když mám batoh opravdu těžký, prostě jej postavím na zem, vytáhnu rukojeť a táhnu ho za sebou jako kufr 😊

3. Kamenný náramek a prsten

Tak tady je to asi naprosto jasné i bez komentářů. Když jedu na nějaký výlet, kde se mi opravdu líbí, jako suvenýr si vždy (teda pokud mají) koupím kamenný náramek (náramek z polodrahokamů). Já si koupila jeden náramek v Gdynii, protože tu mám opravdu nesmírně ráda. No a když jsem dojela do malebného městečka Sklářská Poreba, kde měli spoustu skla (proto taky sklářská, je tu obrovská sklářská huť) a drahých kamenů, byla jsem jako v ráji! Teda až na tu spoustu lidí všude kolem 😝
Jelikož mé finance po příjezdu do tohoto městečka byly již téměř nulové, musel jsem si zakázat utrácet a tak jsem si místo tří nádherných, ale drahých náramků koupila alespoň prstýnek, který mimochodem teď nosím pořád 😁
lenzdenrajce.net

4. Metalické a duhové bavlnky

Co jsem opravdu dlouhou dobu chtěla navštívit a nikdy až do teď se mi nepodařilo, bylo navštívit nějakou švadlenku. Ano, tady se hodně lidí bude divit cože jsem to chtěla navštívit a bude si to muset přečíst tak třikrát aby tomu uvěřili, ale je to tak. Letos se mi konečně povedlo navštívit jednu malinkou místní švadlenku v Gdynii a musím říct, že jsem byla naprosto unešená z toho, kolik věcí se vleze na tak malý prostor. Tak trochu jsem vyloženě hledala duhové bavlnky, které se u nás nedají sehnat, na internetu stojí nehorázné peníze a jediné duhové bavlnky, které se mi kdy povedlo sehnat byly ty v Rakousku, ale to byly jen 3 barvy. V této místní švadlence však měli 2 obrovské stojany plné všech možných druhý a barev bavlnek od normálních, přes ombré a duhové až po metalické. Ano, cena je vyšší než u normálních bavlnek, ale konečně se mi je povedlo sehnat, takže jsem si jich musel hned několik nakoupit! 
lenzdenrajce.net

Pokud metalické nebo duhové bavlnky také sháníte, mám pro vás dobrou zprávu! Pro bavlnky totiž už nemusíte až do ciziny, ale začala je u nás prodávat značka Stoklasa, což jsou obchody pro hobby a řemeslo, které poslední dobou navštěvuji opravdu nejčastěji a vždy tam vše seženu.



6. Spousta jídla a pití

 O tom, že v Polsku mají úplně úžasnou gastronomii zde doufám mluvit nemusím. Mám takové pravidlo, že kdykoliv kamkoliv jedu, stravuji se pouze místními potravinami (to znamená, že sebou netahám zbytečné konzervy, paštiky, pečivo a já nevím co ještě), protože jedině takto můžu pořádně poznat jejich kulturu.
Co jsem si v Polsku opravdu zamilovala, jsou jejich zmrzliny (lody). Na každém rohu můžete koupit všelijaké příchutě, které u nás zřejmě jen tak nepotkáte (slaný karamel, rumová s rozinkami, atd.. já si zamilovala mátovou s kousky čokolády 😊)
lenzdenrajce.net

7. Samozřejmě nějaké suvenýry

Maličkosti, které jsem dovezla členům rodiny a kamarádům. Vypisovat je tu nebudu, nestojí za řeč 😜

Všechny fotografie z mojí dovolené naleznete na Rajčeti zde

Tak zase příští rok!
           vaše Lenka ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat