5/13/2016

Můj bráška - Malý Einstein s ADHD - Kapitola 3.

Na nákupech

Asi každý ví, že děti rádi nakupují a často mají pro výrobky úplně jiné názvy, jako třeba to, že místo kečup říkají kepuč. Jinak to není ani u mého bratra. Vždy, když chci jet na nákup, zkouším se nenápadně vyplížit z domu, aby bratr nešel se mnou, ale ne vždy se mi to podaří. Zrovna nedávno mé maskovací schopnosti zklamaly a bratr šel se mnou na nákup do Tesca. Už ve vchodu jsem věděla, že obchod budu muset rychle proběhnout a nikde se dlouho nezastavovat, protože by to asi špatně dopadlo. No, asi s tímto plánem nebyl nákup zrovna dvakrát jednoduchý. Když jsem zahla k regálu s papírákem, abych koupila čtvrtky na kreslení, bratr se hned ozval se slovy: ,,Už zase kupuješ papíry? Co s tím zase budeš dělat? Máš jich doma málo?!“ Raději jsem nic neříkala a rychlým krokem se přesunula k ovoci a zelenině. Zde jsem si koupila dvě limetky, které bratr opět nemohl nechat bez povšimnutí a hned začal: ,,Tak drahý citrony? To nekupuj, dyť jsou ještě zelený!“ Avokádo jsem raději nebrala, protože bratrovi výhružky typu: ,,Zas bereš tu hrušku? Mama tě zabije, víš, že mama minule nadávala, že je to příšerně drahý. Já to mamě řeknu, žes to zase koupila a ona tě seřve!“ jsem opravdu neměla zapotřebí. Když jsme šli kolem samoobslužného pultu, bratr začal škemrat, ať mu koupím sýr, že chce zítra k obědu tahací řízek. Sýr jsem mu sice koupila, ale s vysvětlením, že žádný smažák dělat nebudu. Hned vedle sýrů měli šunky, salámy, různé klobásky, atd. Jelikož má můj bratr strašně rád kuřecí debrecínku, myslela jsem, jakou mu neudělám radost, když mu ji koupím. K mému překvapení jsem potom doma dostala od bratra vynadáno, protože jsem mu nekoupila debrecínku s červeno-oranžovým okrajem, tudíž, on ji jíst prostě nebude! No, ale zpět k našemu nákupu. U chladniček jsem se dozvěděla, že žádný jogurt nechce, protože nemají borůvkový ve skleničce, u regálu, kde jsem hledala plechovku s cizrnou, mi do košíku strčil plechovku s bílými fazolemi se slovy, že už dlouho vybírám, že je to stejně všechno stejný a u pečiva jsem se dozvěděla, co to beru za hnus, že chleba v igelitu bude zapařenej a zplesniví a navíc vypadá jako nějakej vyhozenej zbytek. Největší gól však nastal, když se mi bratr na chvíli ztratil a za chvíli za mnou běžel s baleným čokoládovým croissantem a křičel přes celou tu dlouhou uličku: ,,Leňo, oni maj ve slevě čokapiču, můžu si jednoho vzít?“ V ten moment jsem myslela, že se hanbou propadnu. Sklopila jsem hlavu do země, abych neviděla obličeje pobouřených nakupujících, chytla bratra za ruku a běžela s ním k pokladnám, kde mi bratr oznámil, že s taťkou se teda nakupuje mnohem líp.




Žádné komentáře:

Okomentovat