5/31/2016

Vyrábíme! - Kolotoč plný motýlků

Ahoj šikulové a šikulky!

Dnes vám ukážu, co jsem vyrobila na rozlučku pro paní učitelky na praxi. Jelikož jsem ve třídě motýlků, rozhodla jsem se, že vytvořím něco s motýlky, ale co? No přece kolotoč!

Budete potřebovat:
  • papírové origami motýlky (pokud nevíte jak na ně, dám vám do článku fotopostup ;) 
  • nůžky
  • nit
  • stužku
  • plastový háček 
  • polystyrenový věneček
  • organzu (lze nahradit krepovým papírem)
  • tavná lepicí pistoli
Postup:
Krok 1
Nejprve si připravíme motýlky. Já jich vyrobila 54 (36 velkých a 18 malých, ale všechny jsem je nepoužila) z 9 různých barev papíru. Motýlky dělejte z měkkého papíru, lépe se vám budou skládat a na nitce budou lépe poletovat.
 
takto jsem si nalinkovala jednu A4
(4 velcí a 2 malí motýlci)

pokud nevíte jak na motýlka, fotopostup najdete na konci článku ;)










Krok 2
Věneček si obalíme kolem do kola organzou. Konec si zalepíme tavnou lepicí pistolí. (Pokud ji ještě nemáte rozehřátou, připíchněte si konec špendlíkem)

Krok 3
Na věneček navážeme nitky, na kterých budou později poletovat motýlci. (já jich uvázala 8)
Krok 4
Na věneček si připevníme 3 nebo 4 (to je na vás) kousky stuhy, na které bude ,,kolotoč" později viset. Pokud si zvolíte 4 stuhy, dejte je do čtverce, pokud si zvolíte 3, dejte je do tvaru trojúhelníku.

Krok 5
Nyní začněte lepit motýlky. Já začala věnečkem, pak jsem lepila na nit a pár motýlků co mi zbylo jsem na věneček ještě přidala.
Krok 6
Stužky slepte k sobě. Je těžší najít společný střed všech stužek, ale jistě se vám to podaří.

Krok 7
Jakmile budete mít stužky slepené, vezměte si nůž nebo špičaté nůžky a do středu udělejte dírku. Touto dírkou protáhněte háček. (Já použila háček, co bývá na zavěšení nových ponožek do regálu, je skoro vždy na tom papíru nahoře)

Kolotoč je hotový, teď už jej zbývá jen zavěsit na nějaké hezké místo ;)

Prosím o dodržování autorských práv !!!
Pokud chcete fotky či text někam kopírovat dovolte se autora (tím myslím samozřejmě sebe) a u zkopírovaného uveďte citaci, také bych byla ráda, kdyby jste mi o tom dali vědět, kde se mé příspěvky nachází !!!

A slíbený fotopostup na motýlka

 Z papíru si vystřihněte čtverec. (Já dělala z 10x10cm a 8x8cm)

Čtverec přehněte na poloviny tak, aby vám vznikly dvě úhlopříčky. (křížek ve čtverci)
Dvě strany vmáčkněte dovnitř tak, aby vám vznikl trojúhelník.

 Jeden spodní vrchol trojúhelníku přehněte směrem nahoru.
Ten stejný krok udělejte i s druhou stranou trojúhelníku a nově vzniklý tvar si otočte o 180 stupňů.

Už v tom vidíte tu podobu toho motýlka?
Nyní uchopte spodní vrchol trojúhelníku, který se skrývá za nově vzniklými křídly a přehněte ho směrem nahoru.
Jak vidíte na fotografii, musí vám kus špičky trojúhelníku čouhat přes křídla.
 Špičku trojúhelníku přehněte přes křídla.
Motýlek je hotový!

Pokud chcete, aby byl trochu plastičtější, přehněte jej mírně a opatrně na půlku, pak nebude takový rovný ;)

Ještě doporučuji špičku, kterou jste přehnuli přes křídla zalepit, aby se náhodou nestalo, že by se vám motýlek rozdělal.

Prosím o dodržování autorských práv !!!Pokud chcete fotky či text někam kopírovat dovolte se autora (tím myslím samozřejmě sebe) a u zkopírovaného uveďte citaci, také bych byla ráda, kdyby jste mi o tom dali vědět, kde se mé příspěvky nachází !!!

Přeji příjemné tvoření ;)
                      vaše Lenka

Žádné komentáře:

Okomentovat