7/22/2015

Hrajeme si a vyrábíme s dětmi ! - Vodní bomby

Zdravím všechny stálé i nově příchozí návštěvníky !

V této rubrice bych vám chtěla představit jednoduché návody na tvoření s malými či většími dětmi.
Tato rubrika doufám bude užitečná nejen rodičům, ale i prarodičům či starším sourozencům, co neví jak zabavit malé rošťáky.

Já osobně mám mladšího bratra, který již chodí do 2. třídy, ale  návody jsou užitečné i pro menší děti a jistě je zabaví stejně jako ty větší.

Hned na úvod mám dnes pro vás jednoduchý nápad jak se hlavně teď v létě suprově zabavit a v těchto vedrech i svlažit ;)
Dnes si připravíme vodní bomby!

Budeme potřebovat:
  • houbičky na mytí nádobí nebo velké mycí houby (na tělo nebo auto)
  • malé gumičky
  • nůžky nebo zalamovací nůž (já použila oboje)






Postup:
Krok 1

Houbičky na nádobí musíme zbavit zelené hrubé části (žíňky), to uděláme tak, že tuto část i s kouskem houbičky odřežeme nebo odstřihneme.

Krok 2

Houbičky nastříháme po délce na tenké (asi 1-1,5cm) široké proužky.

Krok 3

Proužky si naskládáme na sebe ve dvou řadách. Já použila u malých houbiček 4 proužky a u větších 5-6. Osobně doporučuji bomby dělat z více proužků, lépe naberou vodu a tím i lépe létají, protože jsou hmotnější.

Krok 4

Vezmeme si 2 malé gumičky a proužky s nimi přetáhneme uprostřed 2x dokola.

Teď máte hotovou jednu bombu !



Pokud se rozhodnete použít větší houby, postup je velmi podobný. Já použila houby na mytí auta a aby nebyly bomby jednotvárné, vzala jsem jednu jemnější žlutou a lehčí vzdušnější růžovou houbu.









Změna v postupu je jen v 1. kroku, kdy se nezbavujete hrubé zelené části, ale houby rozkrojíte po celé délce na půl, aby nebyla tak široká a proužky byly stejně tenké. (tak jak vidíte na fotkách) Já z jedné houby nastříhala 16 proužků.

















A teď už jen obléct plavky, nabrat kanistry vody a jít ven házet !

Prosím o dodržování autorských práv !!!
Pokud chcete fotky či text někam kopírovat dovolte se autora (tím myslím samozřejmě sebe) a u zkopírovaného uveďte citaci, také bych byla ráda, kdyby jste mi o tom dali vědět, kde se mé příspěvky nachází !!!

Přeji velkou zábavu !
                                                                                                                                vaše Lenka ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat