7/25/2015

Projekt týdne - Recyklujeme a upravujeme staré oblečení v nové outfity - Puntíkové šaty

Ahoj šikulové a šikulky !

Dnes bych vám chtěla ukázat, jak jednoduše přetvořit stará trička v letní šaty.
Potřebujeme:

  • 3 trička 
  • jehla
  • nitě v barvě šatů
  • knoflík (není nutný)
  • krejčovský metr
  • křídu 
  • špendlíky
Postup:
Krok 1

Z jednoho trička ustřihneme vršek (rukávy i výstřih) a to tak, že vystřihneme dva oblouky vepředu (prsa) a záda budou rovná. Dále si tričko oblečeme a vyzkoušíme, kde nám končí pas. Jestli je tričko delší, tak ho ustřihneme.

Krok 2

Z druhého trička ustřihněte od spodu 2 široké pruhy (1 alespoň 25cm, druhý o něco menší, asi 15cm) a 2 úzké proužky asi 10cm.

Krok 3

Ze třetího trička ustřihneme spodničku. Ustřihneme vršek (rukávy + výstřih), tričko si nasadíme a změříme si délku, kterou chceme jako sukni mít, tuto délku zkrátíme asi o 10cm, protože z tohoto trička má být spodnička, která nemá jít vidět ;)

Krok 4

Nyní přichází na řadu první šití. Užší pruh navlečeme na spodničku a celé to přišijeme k 1.tričku.
2. širší pruh našijeme na spodničku asi o 10 cm níž. Takto nám vzniknou 2 kanýry a sukni šatů máme hotovou.

Krok 5

2 úzké proužky v polovině přestřihneme. Vršek šatů zapošijeme a proužky našijeme dopředu i dozadu jako nastavitelná ramínka.

Krok 6

Záda šatů můžeme ještě upravit dle vaší libosti, já vystřihla velký výstřih a z tohoto zbytku jsem udělala dvě mašličky, které jsem dozadu našila. Jednu (větší) mašličku jsem opatřila očkem a šaty knoflíkem, aby se mi lépe oblékaly a vysvlékaly. Šaty tedy vypadají zezadu takto:


Když na sebe šaty oblečete, pruhy zavažte jako ramínka na mašličky tam kde potřebujete. Je to jednoduché a praktické ;)
Teď už jen oblečte šaty na sebe a vyrazte ven!

Prosím o dodržování autorských práv !!!
Pokud chcete fotky či text někam kopírovat dovolte se autora (tím myslím samozřejmě sebe) a u zkopírovaného uveďte citaci, také bych byla ráda, kdyby jste mi o tom dali vědět, kde se mé příspěvky nachází !!!

Krásné prázdniny
                                                                                                                              vaše Lenka

3 komentáře:

  1. Dobrý den, jste moc šikovná, že něco takové dokážete ušít. Taky by se mi líbilo, když bych dokázala takhle vyrobit něco nového a hlavně originální. Doposud jsem veškeré nenošené oblečení posílala do second handu , ale zima bude dlouhá, tak se možná o nějaký výtvor také pokusím a třeba se mi něco povede, tak mi držte palce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      tyhle letní šatičky vznikly ještě v období, kdy jsem šila v ruce. Od té doby uběhlo již pár let, já zdědila šicí stroj a šiju teď již skoro pravidelně :D Zrovna dnes jsem dodělala jeden větší projekt, který jsem měla udělat do výtvarné výchovy. Pokud mě sledujete na instagramu nebo youtube, pak se tam šaty jistě během max. 14 dnů určitě objeví ;) Šití není až taková věda jak se zdá a stačí k tomu vážně málo. Držím palce, ať se výtvor podaří a pak se určitě nezapomeňte pochlubit, jak to dopadlo ;)
      S pozdravem, Lenka

      Vymazat
  2. Super, i nám začalo být téma recyklace u nás v práci o něco blizší a tak jsme to začali dělat a to pořádně. Dost možná je to hlavně tím, že jsme začali recyklovat a přesáhli jsme takový ten "milník" odpadu a už je to tam, kdy se to musí někde nahlašovat :-)

    OdpovědětVymazat