7/28/2015

Projekt týdne - Recyklujeme a upravujeme staré oblečení v nové outfity - Tričko s duhovou spirálou

Ahoj šikulové a šikulky !

Mám pro vás ještě jeden návod jak dát starému tričku nový vzhled.
Budeme potřebovat:
  • bílé tričko
  • barvy na textil (nejlépe tekuté)
  • štětec (pokud máte nekuté barvy, tak ho nebudete potřebovat)
  • 3 gumičky
  • nějakou nádobu, do které vleze smotané tričko
  • vodu
  • tužku
  • gumové rukavice (nemusí být, pokud vám nevadí že se zabarvíte)
Postup:

Krok 1
Tužku píchneme tupým koncem do středu trička, opatrně s ní budeme točit a přitom mírně tlačit k podložce. Tričko se nám namotá do takového kola.

Krok 2
Tužku vytáhneme a odložíme, již ji nebudeme potřebovat. Teď vezmeme do rukou gumičky a tričko jimi rozdělíme na 6 dílů (může být i méně, záleží na tom, jaké chcete mít na tričku barvy).

Krok 3
Tričko vložíme do nádoby, pořádně ho namočíme do vody, aby bylo celé promáčené a začneme barvit. Na barvení jsou nejlepší tekuté barvy, které jsem ale nemohla sehnat, takže jsem použila barvy na textil v malých lahvičkách, které se prodávají v různých hračkářstvích (já mám z Pompa za tuším 79Kč). Do barev jsem přidala hodně vody a pořádně rozmíchala, tím se staly tekutými a barvilo se s nimi hned lépe. Každý díl trička (od gumičky po gumičku) nabarvěte pořádně jednou barvou, nezapomínejte ani na záhyby!

Krok 4
Jakmile máte tričko pobarvené z jedné strany, tričko otočte a nabarvěte i z této strany. Dejte pozor, ať barvíte stejný díl stejnou barvou!

Krok 5
Pokud máte tričko celé pobarvené, gumičky sundejte a tričko rozmotejte.

Krok 6
Nyní stačí už jen tričko pořádně vymáchat ve vodě a nechat usušit.

Toto tvoření je vhodné i pro malé šikuly, které barvení opravdu baví, jen doporučuji jim pořídit nějakou zástěru, protože jsou schopní pobarvit i sebe ;)

Prosím o dodržování autorských práv !!!
Pokud chcete fotky či text někam kopírovat dovolte se autora (tím myslím samozřejmě sebe) a u zkopírovaného uveďte citaci, také bych byla ráda, kdyby jste mi o tom dali vědět, kde se mé příspěvky nachází !!!

Přeji příjemné tvoření!
                                                                                                                                    vaše Lenka


Žádné komentáře:

Okomentovat