7/05/2016

Léto na zahradě - 2. díl Sušíme bylinky - meduňka

Ahojky všichni zahradníci!

Právě nastává poslední chvíle, kdy můžete sbírat spoustu aromatických bylin. Já mám na zahradě 5 velkých keřů meduňky lékařské. Právě teď je poslední možnost sběru jejich listů, protože za chvíli začne meduňka kvést a v květu již nemá ty účinky, které bychom chtěli.
Trháme jen ty nejnovější lístky, ty v sobě totiž mají nejvíce léčivých látek. Já nastříhala celé natě, které jsem poté svázala do malých svazečků a zavěsila do stínu. Svazečky by neměly být vystaveny přímému slunci, prašnému a vlhkému prostředí.
Z usušené meduňky si můžete uvařit čaj, ale také ji můžete nacpat do malých pytlíčků a budete mít úžasné vonné sáčky. Já vám teď ukážu jak na takový malý vonný sáček, který sice vydrží chvíli, ale úžasně vám provoní dům.
Budete potřebovat:
  • malou plastovou síťku (já použila od lojové koule)
  • bylinky
  • zapalovač
  • nůžky
  • provázek
Postup:
Síťku si nahoře rozstřihněte a nacpěte do ní bylinky. Vršek síťky si opět chytněte k sobě a pomocí zapalovače stavíte vlákna dohromady. Dírkami síťky můžete protáhnout provázek a tak zavěsit voňavou kouličku kam chcete.





Prosím o dodržování autorských práv !!!Pokud chcete fotky či text někam kopírovat dovolte se autora (tím myslím samozřejmě sebe) a u zkopírovaného uveďte citaci, také bych byla ráda, kdyby jste mi o tom dali vědět, kde se mé příspěvky nachází !!!



        Přeji příjemné prázdniny plné nových zážitků!
                              vaše Lenka ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat