7/06/2016

Můj bráška - Malý Einstein s ADHD - Kapitola 7.

Na kolo!

Po dlouhé zimě opět nastalo teplejší období, a tak jsme se rozhodli vyrazit si na projížďku na kolech. Vytáhli jsme kola ze sklepa a zjišťovali ztráty. Kola jsme nafoukli, zkontrolovali brzdy, nasadila jsem bratrovi spadený řetázek a vrhla se na kontrolu světel. Já si na řídítka našroubovala zbrusu nové ledkové světlo, protože mi s ním bratr minulý rok flákl o zem. Bratr si pro změnu našrouboval nový kovový zvonek, protože plastové trubky se neukázaly jako ideální věc pro někoho, kdo s kolem tříská o zem. Když jsem zkoušela svoje zadní světlo, zjistila jsem, že nesvítí. A tak jsem ze skříně vytáhla nové baterie s tušením, že jsou určitě vybité. Když jsem světlo rozdělala, ujala se mě hrůza. Jedna baterie byla vyteklá. Bratr však velmi pohotově zareagoval: ,,Há, ty máš plesnivý baterky! Koukej, jak jsou chlupatý!“. Baterie jsem tedy vyjmula, světlo trochu očistila, vyměnila baterie, a když už jsem si řekla, že je moje kolo v pořádku, šla jsem se kouknout na bratrovo kolo. Schválně jsem se podívala na řídítka, jak si zvonek přišrouboval, když už to chtěl dělat sám a co nevidím, nechal si tam držák na bývalou trubku. Když jsem se ho ptala, proč to neoddělá, když je mu to k ničemu, odvětil, že by to ještě fungovalo, kdyby měl váček. Toto slovo mě celkem zarazilo, a tak jsem mu řekla, že trubka na kolo bohužel žádný váček nevlastní. U bratrovi druhé odpovědi jsem však litovala toho, že jsem se vůbec ozývala. Jeho odpověď totiž zněla takto: ,,No tak ten měchýř co se mačká no!“. Začala jsem se strašně smát, vysvětlovala jsem mu, že měchýř má tak akorát mezi nohama a kdyby došel do obchodu s tím, že chce měchýř na kolo, tak by se mu tak akorát vysmáli. Jakmile jsme dořešili tuto zapeklitou situaci s měchýřem, nasedli jsme na kola a já se nestačila divit. Bratrovo kolo bylo zase o něco vyfouklé. Říkala jsem si, že asi píchl, jenže dvě kola naráz by snad nepíchnul nikdo. S tímto problémem pomohl až děda, který zjistil, že má zteřelé ventilky. Tak mu je hned vyměnil a my se konečně po dvou hodinách příprav mohli vydat na cestu. Ujeli jsme po cyklostezce asi 2 kilometry, a bratr si chtěl udělat pauzu. Zastavili jsme na mostě přes malý teňounký potůček. To však byla zásadní chyba. Bratr začal lozit po zábradlí a najednou zmizel pod most. Pod mostem však byl nános asi třiceti centimetrů bahna, který bratra neodradil od myšlenky, že to prostě proleze z jedné strany na druhou. Když vylezl, měl boty jako hnědé papuče. Po této zkušenosti jsem si řekla, že projížďky na kole ještě na chvíli odložíme. Nejlepší zápich však byl, když na tento most došli tři asi desetiletí kluci a ten jeden začal křičet: ,,Hele kluci, nějakej magor lezl pod most, koukněte na ty stopy!“


Žádné komentáře:

Okomentovat