9/18/2015

Úlovky z Polska !

Ahoj holky! Ahoj kluci!

Dnes bych vám chtěla ukázat pár úlovků z obchodů, které jsem si koupila na dovolené v Polsku. Jsou to věci, které stály za to je koupit, nebo si je kupuji už mnoho let a vím jak třeba chutnají (pokud se jedná o jídlo). Takže většinu věcí doporučuji si na dovolené nebo výletu do Polska rozhodně koupit ;)
Nechte se inspirovat ;) Přeji příjemnou zábavu :)

Jako první tu mám 3 sešity do školy s pevnými deskami velikosti A5. Typů měly hodně (Fyziku, Biologii, Polský jazyk, Německý jazyk, Anglický jazyk, Informatiku, Chemii a další..). Sešit má 96 listů a uvnitř je čtverečkovaný. Tyto sešity šlo koupit v Lídlu v akci zpátky do školy.














Jako druhou věc zde mám dva malé sešity. Jeden notový a druhý je deníček na úkoly. Vše velikosti A5. Tyto sešity bylo možné koupit v Biedronce.















Jako 3. věc mám něco k jídlu. A to výborné polské džusy. Všechny čtyři jsou možné koupit jedině v Biedronce, pro které jsou vyprodukované. (Biedronka je něco velmi podobného našemu Lídlu)
Jeden džus vychází v přepočtu na Koruny kolem 25-30Kč. Mimochodem jestli budete mít možnost koupit si džus s černým rybízem, určitě kupte, je to ten nejlepší džus, co si můžete dát.

















4. věcí opět k jídlu jsou Ciastky. Jsou to malé taštičky plněné borůvkami. Jsou velmi lahodné a určitě doporučuji koupit si víc než jednu krabici. Jedna kulatá plastová krabička těchto taštiček vám výjde asi za 40Kč.
















Další 5. věcí jsou pitíčka Tymbark. Tymbark je velmi chutný a prodává se v mnoha podobách. Lze ho koupit v plastové lahvi (0,5l a 1,5l) a také ve skle (0,3l a 0,33l) někdy i v tetrapaku. Já jsem si koupila půllitrovky, litr a půlky a ještě dvě skleněné lahvičky nějaké limitované edice. Většinou koupíte Tymbark ve skle s víčky, které na sobě mají takové prstýnky, takže láhev lze jednoduše otevřít, ale tyto dvě z limitky, která má 3 příchutě je nemají. Bonus pro ty, co sebou mají překladač nebo rozumí alespoň trochu polštině, pod víčky máte různé prupovídky a citáty ;)
6. věcí k jídlu jsou samozřejmě karamely, na ty by jste neměli na cestě do Polska nikdy zapomenout. Legendární karamely Krówky se prodávají v mnoha příchutích na váhu. Nebojte se experimentovat. Minulý rok jsem si například koupila Krówky se sezamem či mákem a ty byly taky super, i když jsem si ze začátku říkala, že to bude nějaký hnus. Já bohužel Krówky nestihla vyfotit, protože byly snědené dříve než jsem se k tomu dostala.

A na konec něco na oslavy a pro alkoholiky. Poláci vyrábí velmi dobré a chutné vodky, ze kterých nebudete mít ráno příšerný bolehlav, pokud víte, jakou máte pít. Já vám můžu poradit, že nejlepší polskou vodkou vůbec je vodka Sobieski, která se většinou nedá sehnat. Levnější verzí, taktéž velmi dobrou je vodka Krupnik, kterou doporučuji. Prodává se v 0,5l nebo 0,75l verzi a seženete ji s nad v každém obchodě. Můj tip, který nás naučili poláci a je velmi chutný a dobrý, smíchejte 1 díl nějakého chutného nektaru (poláci mají nejraději černý rybíz, snad s ničím jiným to nepijí) se 2 díly Krupniku. Nebojte, bude vám to velmi chutnat ;)
Prosím o dodržování autorských práv !!!
Pokud chcete fotky či text někam kopírovat dovolte se autora (tím myslím samozřejmě sebe) a u zkopírovaného uveďte citaci, také bych byla ráda, kdyby jste mi o tom dali vědět, kde se mé příspěvky nachází !!!

Další nákupy zase příští rok ;)
                                                                                                                       vaše Lenka




Žádné komentáře:

Okomentovat