8/03/2016

Můj bráška - Malý Einstein s ADHD - Kapitola 11.

Domácí mazlíčci

Myslím, že každé malé dítě jednou dospěje do věku, kdy si strašně moc přeje nějakého toho domácího mazlíčka. Tudíž zůstává samozřejmostí, že i bratr tohoto věku dosáhl a strašně moc žadonil o rádoby domácího mazlíčka. Běžně si děti přejí psa, kočku, králíka nebo třeba morče, ale to můj bratr ne, když už zvíře, tak pořádné! Bratr si usmyslel, že chce za každou cenu kozu. Dokonce si na ni jeden čas i šetřil, ale naštěstí se nám mu to povedlo jakštakš vymluvit, protože koza v paneláku by asi vážně být nemohla. Prvním bratrovým domácím mazlíčkem byl můj křeček, o kterého se mi staral, když jsem nebyla doma. Bratr se s Mydlinkou kamarádil až tak moc, že si ji každý den bral do ruky, nechal ji běhat po bytě a dával jí pusinky. Ještě dnes mám živě před očima scénu, kdy mě taťka seřval, když jsem ráno vstávala do školy, a to z toho důvodu, že se vzbudil ve 3 hodiny ráno s divným pocitem, že ho něco lechtá na břichu. Když pak otevřel oči, na břichu mu seděla krásně uvelebená křečice Mydlinka. Bratr jí hold chtěl dát volnost a tak jí nechal otevřená dvířka od klece. U Mydlinky to však neskončilo a po ní přišli ještě dva její nástupci. Když už nás přestalo bavit čistit klece, rozhodli jsme se čistit akvárka. Dalšími a vlastně i současnými bratrovými i taťkovými mazlíky jsou dvě želvy, Líza a Chuděra. Nejlepším faktem je, že Líza je vlastně želvák. Chuděru taťka donesl z práce, prý ji našel na kolejích. Želvička měla přejetý ocas a přední nohu, tudíž si nezasloužila jinačí jméno než prostě Chuděra. Bratr chtěl jednou vzít obě želvy ven na procházku, ale nejlepší nápad to opravdu nebyl. Nemám tušení, kde se vzalo přirovnání pomalý jako želva, ale u vodních želv to opravdu neplatí. Jan co se rozkoukali, už byly ta tam. Jak na potvoru se každá rozběhla na jinou stranu, takže jsme je nestačili chytat. Z ničeho nic bratr začal brečet, že ho želva kousla. Když jsem k němu přiběhla, držel želvu v rukách hlavou k jeho tělu a želva držela zahryzlé jeho tričko. Když jsem mu řekla, ať nebrečí, že mu drží jen tričko, bratr po mě vykřikl: ,,No jasně že drží jenom tričko, když už jsem ju uškubl!“. A přece jen. Pod tričkem měl na břichu vytetovaný krásný zkus od želvy. U kousnutí do břicha to však neskončilo. Bratr chtěl dělat machra a povídat si se želvami přesně tak, jak to umí taťka, ale výsledkem bylo jen to, že ho jedna z nich krásně kousla do prstu. Jednou, se dokonce bratr rozhodl vzít jednu z želv na výstavu domácích mazlíčků. Po příchodu místnosti zápisu se jej jedna paní ptala, jaké jméno ta želva má, a jestli je to kluk nebo holka. Brácha se na želvu chvíli díval, pak se otočil a říká mi: ,,Ty, Leňo, jak že jí to říkáme? Když já nevím kterou jsem to vzal!“. Když jsem mu oznámila, že si nedopatřením ráno želvy vyměnil a místo upravené a umyté Chuděry si vzal špinavou Lízu a ještě k tomu v období její výměny krunýře, bratr koukl na tu paní a říká jí: ,,To je Líza, víte, ale on je to vlastně kluk, takže tam napište, že je to Lízák.“ U želv jeho touhy po mazlíčcích neskončili. Například o Vánocích chtěl sestřenici ukrást její morče, protože se mu strašně líbilo. Touha po koze, ho však do dnešních dnů pořád nepřešla. Na zahradě si za kamarády našel žížaly, pavouky a kdejaké brouky včetně berušek, což jsem nevěděla. Když bratrovi seděla jedna z těch jeho kamarádek na hlavě, odcvrnkla jsem ji pryč. Když se mě bratr zeptal, co to dělám, co na té hlavě měl, odpověděla jsem mu, že mu ve vlasech seděla beruška. Bratra by se v té chvíli krve nedořezal a začal příšerně křičet: ,,Ty seš tak blbá, že to ani není možný! To nebyla beruška, to byla moje kamarádka Karlička!“


Žádné komentáře:

Okomentovat