8/10/2016

Můj bráška - Malý Einstein s ADHD - Kapitola 12.

Bratr jede na výlet


Minulý týden doběhl bratr vesele ze školy a v ruce držel úkolníček. Když běžel po schodech do čtvrtého patra, třepal úkolníčkem v ruce a křičel: „Lenkooo, to neuhodneš kam jedem na výlet!“ Kam jedou se školou bych vážně neuhodla, ale celkem mě to zajímalo, a tak jsem mu řekla, že když už ten úkolníček drží, tak ať mi to přečte. Bratr četl, že jedou do Strážnice, že navštíví skanzen, zámek, že pojedou na lodi po Baťově kanálu, a další informace. Všechno se mi zdálo v pohodě, ale předposlední věta mě nějak zaskočila. Originální cena 450Kč? Jaká originální cena, co je na tom sakra originálního napadlo mě. No, jediné co na ní bylo originální, byla bratrova fantazie, protože na nalepeném lístečku od pana učitele stála ne originální, nýbrž orientační cena. Když nastal den D a bratr šel s baťůžkem ke škole, šli jsme ho k autobusu doprovodit. Po cestě brácha básnil o tom, jak se těší a já mu jen opakovala, ať mi nezapomene koupit turistické vizitky. Najednou kolem nás projelo auto a bratr se začal strašně smát. Vůbec jsem nechápala proč a tak jsem se ho zeptala. Ten mi odpověděl, že to auto mělo značku začínající na „1AU“, takže to vypadalo, jak kdyby měl na autě napsané „JAU“. Taťka jen odvětil: „To je toho, starý značky byly lepší, to Prostějováci měli na značce PVC“ Po této odpovědi jsme se začali všichni strašně smát a taťka se ptal bratra: „Víš co je to PVC, že jo!“ Bratr odvětil, že jo, ale když jsem se zeptala, ať mi teda řekne co to je, po jeho odpovědi jsme se začali vyloženě řezat smíchy. PVC podle bratra jsou totiž pánské záchody, protože je tam to P jako pánské a VC. Když jsme se konečně uklidnili, přijel autobus a bratr zmizel za velkým černým sklem za zatáčkou. Když pak měl přijel bratr domů, šla jsem ho vyhlížet k autobusu. Hned jak vyšel po schodech ven, ptala jsem se ho, jak se mu výlet líbil a jestli mi koupil slibované turistické vizitky. Bratr hned vytáhl peněženku a podával mi balíček vizitek. Když jsem se s nedočkavostí dívala, jestli mi opravdu koupil ty, co jsem chtěla, zarazila jsem se. Vizitka zámku totiž byla v balíčku 3x. Když jsem se ptala, proč to sakra koupil 3x, vysvětlil mi, že vizitku napřed koupil 2x ve skanzenu a pak znovu na zámku, protože si myslel, že je to úplně jiné. No, prostě moje malé trdlo.

Žádné komentáře:

Okomentovat